Gràcies sisè!!

Gràcies sisè!!

diumenge, 4 d’abril del 2010

LA MONA DE PASQUA


Història de La Mona de Pasqua

La mona de Pasqua és molt tradicional a Catalunya, València i Múrcia. Al segle XVIII ja era l’obsequi clàssic del padrí als seus fillols, i el número d’ous que tenia la mona corresponia a l’edat del nen fins a arribar als 12 anys. En aquest moment, potser com a punt final d’aquests obsequis el número d’ous era de 13. Antigament, la mona de Pasqua era coneguda com a coca de Pasqua.

La mona és una tradició que simbolitza que la Quaresma i les seves abstinències ja per fi s’han acabat.

5 comentaris:

  1. ola

    yo no menjo la mona pero m'agrada perque em donan diners


    adeu xD

    ResponElimina
  2. molt bonica la historia!
    adeu
    att:naila

    ResponElimina
  3. a mi ya m'ha donat la mona el meu padri.
    (per cert es de xoxolata) xD

    bueno dew a tots i feliz dia de Pasqua

    Att.Ivan Mansergas

    ResponElimina
  4. Sabeu que:jo n'he menjat 3 mones:1 de la meva padrina,1 altra del meu padri i la ultima la meva avia 2 de xocolata i 1 de xocolata amb nata...La meva setmana santa a estat de aventures: vaig anar de casa i baix beure un porc senglar amb el seus fills,baix munta en un cotxe policia bueno deu!!!!
    attm:sofia del jesus

    ResponElimina